آموزشی

بهترین شکلات ایران

قطعا شکلات یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در دنیا است و در ایران نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. با توجه به تاریخچه غنی و فرهنگ غذایی متنوع کشورمان، برندهای مختلفی در زمینه تولید شکلات فعالیت می‌کنند که هر کدام ویژگی‌ها و طعم‌های خاص خود را دارند. از شکلات‌های تلخ و شیرین گرفته تا انواع شکلات‌های پر شده با مغزهای مختلف، این برندها توانسته‌اند با کیفیت بالا و طعم‌های منحصر به فرد، رضایت مشتریان را جلب کنند. 

بیشتر بخوانید: بهترین شکلات دنیا

مگا استار یک برند مطرح شکلات ایرانی است که به خاطر محصولات باکیفیت و عرضه های نوآورانه اش شناخته شده است. ویژگی های کلیدی شکلات ایرانی مگا استار شامل مواد با کیفیت، تنوع محصولات، طعام های نوآورانه و غیره است. Megastar بر استفاده از مواد با کیفیت شامل دانه های کاکائو با کیفیت بالا، شیر تازه و طعم دهنده های طبیعی است که به طعم غنی و بافت صاف شکلات های آن‌ها کمک می کند.

این برند طیف گسترده ای از محصولات شکلاتی را تولید می کنند که سلیقه ها و ترجیحات مختلف را برآورده می کند.

بسته بندی شکلات های مگا استار به گونه ای طراحی شده است که از نظر بصری جذاب باشد و آنها را برای هدیه دادن و مناسبت های خاص مناسب کند. تمرکز این برند بر ایجاد یک نمایش مجلل است که تجربه کلی لذت بردن از شکلات های خود را افزایش می دهد.

محصولات مگا استار شامل:

شکلات تلخ و شیری

تافی در انواع طعم ها

آبنبات های ترش و شیرین

ویفر روکش دار و ساده

از محصولات پر فروش مگا استار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکلات ۷۰ درصد

شکلات ۶۵ درصد

شکلات ۵۵ درصد

شکلات شیری

شکلات ۹۶ درصد

شکلات ۸۵ درصد

آیدین دیگر برندی ست که به دلیل تعهد خود به تولید شکلات های خوشمزه که هم بازارهای محلی و هم بازارهای بین المللی را تامین می کند، شناخته شده است. صنایع غذایی شرکت داداش برادر در سال ۱۳۲۳ در شهر تبریز تاسیس گردید که با نام برند آیدین شناخته می شود و یکی از مجهزترین خطوط تولید شکلات در ایران را داراست.

آیدین تاکید زیادی بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا در تولید شکلات خود دارد همچنین به خاطر خلاقیت در ترکیب طعم ها شناخته شده است. علاوه بر طعم های شکلاتی کلاسیک، این برند اغلب آجیل و میوه را در محصولات خود می گنجاند و تجربه های طعم منحصر به فردی را ارائه می دهد که برای مخاطبان گسترده ای جذاب است.

آیدین محصولات متنوعی  دارد که هر کدام طیف طعمی گسترده ای را پوشش می دهند. محصولات آیدین شامل:

شکلات ها

جعبه های کادوئی

کرم شکلاتی

پشمک

پودینگ

پاستیل

پودر ژله

شکلات بار

کیک

ویفر

بیسکویت

آبنبات 

تافی

 

شیرین‌ عسل یکی دیگر از برندهای مطرح شکلات ایرانی است که به دلیل محصولات باکیفیت و تعهد به صنعت شیرینی‌پزی سنتی شناخته شده است. شیرین عسل بر استفاده از مواد با کیفیت در تولید شکلات خود تاکید دارد. این برند از کاکائو ممتاز و سایر مواد طبیعی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که شکلات‌های آن طعمی غنی و بافت رضایت‌بخشی دارند. این برند توجه دقیقی به فرآیند تولید دارد و اطمینان حاصل می کند که هر تکه شکلات با دقت ساخته شده است که کیفیت و طعم کلی را افزایش می دهد.

شیرین عسل فقط در بخش تولید شکلات فعالیت ندارد و طیف گسترده ای از محصولات مثل محصولات لبنی، خشکبار، کالاهای اساسی و غیره را نیز تولید می کند.

در زمینه شکلات محصولات شیرین عسل شامل موارد مختلفی هستند:

آبنبات

تافی

شکلات بار

شکلات پاکتی و جعبه ای

شکلات تابلت

شکلات سکه ای و عروسکی و دراژه

شکلات فله

شکلات کادویی

پشمک

سورن یکی از برندهای معروف شکلات ایرانی است که در صنعت شیرینی پزی نقش بسزایی داشته و از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغار کرده است. این برند بر صنایع دستی سنتی همراه با تکنیک های تولید مدرن تاکید دارد. این ترکیب قدیم و جدید تضمین می کند که هر محصول شکلاتی با دقت و توجه به جزئیات ساخته می شود و در نتیجه شیرینی هایی با کیفیت بالا تولید می شود. در ایران، شکلات ها اغلب با جشن ها و مهمان نوازی همراه است. محصولات سورن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در جشن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند و آنها را به انتخابی محبوب برای هدیه دادن در تعطیلات و مجالس تبدیل می‌کند.

انواع محصولات سورن:

شکلات تخته ای

کرم کاکائو

شکلات چیپسی

اسمارتیز

باراکا یک برند مطرح شکلات ایرانی است که به دلیل تعهد به کیفیت و مهارت در صنعت شیرینی سازی شناخته شده است. این برند در سال ۱۳۵۸، به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه صنعتی باراکا شروع به فعالیت کرده است. شکلات های باراکا معمولا در بسته بندی های جذابی ارائه می شوند که نشان دهنده تعهد برند به کیفیت و زیبایی است. بسته بندی اغلب محصولات آنها را برای هدیه دادن در مناسبت های خاص یا به عنوان پذیرایی برای خود مناسب می کند. 

باراکا صفر تا صد فرآیند تولید را پیاده‌سازی کرده و با تولید بیش از ۴۰ نوع محصول متنوع، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شکلات ایران شناخته می شود. باراکا همچنین با صادر کردن شکلات به کشورهای همسایه، سهم مهمی در صادرات کشور داشته است.

محصولات باراکا شامل: 

شکلات پذیرائی

شکلات مغزدار

شوکو کراکر

شوکوبار

شکلات

ویفر

تافی و آبنبات

پشمک

ژله و دسر

مصارف صنعتی و قنادی

شکلات صبحانه

شکلات تخته ای

شکلات کادوئی

شونیز یکی از برندهای معروف شکلات ایرانی است که در صنعت شیرینی پزی نقش بسزایی داشته است. شونیز هم مانند برندهای دیگر استفاده از مواد باکیفیت را در تولید شکلات خود در اولویت قرار می دهد.  همانطور که اشاره کردیم در فرهنگ ایرانی، شیرینی و شکلات نقش مهمی در مهمان نوازی و جشن ها دارند. محصولات شونیز به گونه ای طراحی شده اند که در مراسم جشن به اشتراک گذاشته شوند و آنها را به انتخابی محبوب برای هدیه در تعطیلات و گردهمایی های خانوادگی تبدیل می کند.

محصولات شونیز بسیار متنوع هستند:

آبنبات

آدامس

اسنک رامتین

بیسکویت

تافی

شوکو بار

شکلات

قرص نعناع و دارچین

ویفر

پاستیل

پشمک

کادویی

پارمیدا یکی دیگر از برندهای مطرح شکلات ایرانی است که در بازار شیرینی جات به رسمیت شناخته شده است. شکلات پارمیدا به عنوان برند زیر مجموعه شرکت کیان شکلات کیمیا در سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را با معرفی شکلات‌های تلخ واقعی آغاز کرد.این برند اولین پیشرو در تولید شکلات‌های تلخ با درصد بالا بوده است. پارمیدا نیز طیف وسیعی از محصولات شکلاتی را ارائه می دهد. شکلات های پارمیدا معمولا در طرح های جذاب بسته بندی می شوند.

محصولات پارمیدا شامل:

شکلات تلخ

شکلات صبحانه

دراژه شکلاتی

شکلات تابلت

شکلات کادویی

شکلات قنادی-خانگی

فرمند از سال ۱۳۷۴ تاکید زیادی بر استفاده از مواد باکیفیت در تولید شکلات خود دارد. این برند از کاکائو ممتاز به همراه سایر مواد طبیعی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که شکلات‌هایشان طعم‌های عالی و بافتی صاف دارند. فرمند اقدامات کنترل کیفیت دقیق را در طول فرآیند تولید حفظ می کند. این تعهد تضمین می کند که هر بسته شکلات با استانداردهای بالای طعم و کیفیت مطابقت دارد.

فرمند طیف گسترده ای از محصولات را داراست:

ژله و دسر

شکلات ، تافی و آبنبات

شکلات‌صبحانه، کرم‌‌کاکائو

پودر کیک

سس شکلات

پودر کاکائو و قهوه

ژله آماده

دراژه و اسمارت

ویفر و بیسکویت

شکلات واقعی گالاردو

جمع بندی

ایران به عنوان یکی از کشورهایی که دارای تنوع فرهنگی و تاریخی غنی است، در تولید شکلات‌های باکیفیت نیز موفق عمل کرده است. برخی از بهترین نوع‌های شکلات ایرانی شکلات تلخ، شکلات شیری، شکلات با مغز، شکلات‌های سنتی و شکلات‌های دست‌ساز.

در کل، صنعت شکلات ایران با توجه به تاریخچه غنی و تنوع مواد اولیه، توانسته است محصولاتی با کیفیت بالا و طعم‌های متنوع تولید کند که همواره مورد استقبال قرار می‌گیرند.